logo
امروز : پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۵۳
[ شناسه خبر : ۴۰۳۴۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
زنگ سواد رسانه‌ای؛

فضای تیرهِ گزارشات خبری زمینه فریب مخاطبان

فضای-تیرهِ-گزارشات-خبری-زمینه-فریب-مخاطبان
رسانه‌های فارسی زبان برای فریب دادن مخاطب از شگردهای گوناگونی استفاده می‌کنند که یکی از این شگردها نمایش فیلم‌ها و گزارش‌ها در فضای ناراحت‌کننده و تیره است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ استفاده از روش نمایش فیلم‌ها و گزارش‌ها در فضای ناراحت‌کننده و تیره، معمولا در تهیه گزارش‌های خبری و مستندسازی مورد استفاده قرار می‌گیرد تا برای مخاطب باورپذیرتر باشد.

بیشتر بخوانید

 اکثر محصولات رسانه‌ای محتوای سیاه از وضعیت سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی ایران را به نمایش می‌گذارند. معمولاً فضایی که تصاویر و مصاحبه‌ها در آن ضبط می‌شود، دارای رنگ‌های سیاه و تیره‌اند تا نوعی شکست و غم ناشی از مشکلات را به ذهن مخاطب تزریق کنند.  

تهیه بخشی از گزارشات از ایران در برخی از لوکیشن‌های خاص مانند ترافیک و شلوغی خیابان با استفاده از صداهایی مانند بوق ماشین در پس زمینه صورت می‌گیرد. 

معمولا تجربه ترافیک یا شلوغی یک تجربه بد و ناراحت‌کننده برای تمام مردم دنیاست و همه مردم نیز این حس ناراحت کننده را درک می‌کنند.

 

 

 

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر